Asystenci usług telekomunikacyjnych są odpowiedzialni za świadczenie profesjonalnych usług klientom. Są to osoby, które wykorzystują swoje umiejętności techniczne do rozwiązywania problemów dotyczących sprzętu i systemów telekomunikacyjnych. Praca asystenta usług telekomunikacyjnych obejmuje pomoc klientom w zakresie instalacji, aktualizacji i naprawy urządzeń oraz systemów telekomunikacyjnych. Asystenci usług telekomunikacyjnych mają również za zadanie dostarczanie informacji na temat nowych produktów i ofert, a także udzielanie porad technicznych. Muszą mieć świadomość rynku, aby wiedzieć, jak dostosować się do potrzeb klienta.
Aby pracować jako asystent usług telekomunikacyjnych, należy posiadać odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie w branżach IT i/lub telekomunikacji. Ponadto ważne jest, aby asystenci byli biegli w obsłudze komputerów i innych urządzeń technologicznych oraz mieli dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne. Asystenci muszą także posiadać doskonałe umiejętności problem-solvingowe i być w stanie radzić sobie ze stresem.