ArtykułyInformacjePorady

Dobre porady biznesowe dla każdego

Prowadzenie własnej firmy nie jest łatwe. Nie jest to proste, aby odnieść sukces. Będziesz potrzebować najlepszego pomysłu, silnej etyki pracy i wytrwałości. Istnieje wiele spraw, które po prostu nie układają się po twojej myśli. Ale ta kombinacja może pomóc ci zamienić twój prosty pomysł w imperium. W tym artykule podzielimy się poradami biznesowymi, które pomogą Ci rozpocząć udany biznes.

  1. Buduj jak Rzymianie

Koloseum ma już prawie 2 tysiące lat. I w większości nadal jest całkiem nienaruszony. Materiał, z którego został zbudowany, był mocniejszy niż jakikolwiek beton, którego używamy dzisiaj. Jego piękno jest tak urzekające, że miliony turystów napłynęły do Włoch tylko po to, by na nie spojrzeć w całej okazałości. Rzymianie używali najlepszych materiałów, kupowali rzadki marmur z innych krajów i projektowali rzeczy, które miały przetrwać. Ale jeśli chodzi o budowanie biznesu, jest wielu przedsiębiorców, którzy budują na krótką metę. Traktują biznes jako sposób na zarobienie dodatkowych kilku tysięcy. Zamiast tego powinni budować coś, co przetrwa lata. Jedna z najstarszych firm na świecie ma swoją siedzibę w Japonii . Kongo Gumi, firma budowlana specjalizująca się w buddyjskich świątyniach, została po raz pierwszy uruchomiona w 578 r., co oznacza, że ma ponad tysiąc lat! Przed fuzją miała roczny budżet w wysokości 70 milionów dolarów. Skoncentruj się na budowaniu firmy z dziedzictwem, robiąc to, co robisz tak często, że robisz to lepiej niż ktokolwiek inny. Podobnie jak Rzymianie powinieneś skupić się na produktach wysokiej jakości i tak jak Japończycy powinieneś mieć dobrze zdefiniowaną niszę.

  1. Wybierz odpowiednią niszę

Wybór niszy to element, z którym ludzie często zdają sobie sprawę, że popełnili błąd. Jeśli zajdziesz zbyt szeroko z ogólną firmą, możesz mieć trudności z ustaleniem, kim są Twoi odbiorcy. Jeśli jesteś zbyt konkretny w sklepie ze skarpetkami dla niemowląt, może się okazać, że Twoja nisza jest zbyt wąska. Nie tylko to, ale jest też aspekt sezonowości. Na przykład, jeśli masz obsesję na punkcie świąt Bożego Narodzenia, możesz zbudować biznes świąteczny, ale możesz mieć trudności ze znalezieniem klientów na swoje produkty w lutym. Kolejną wskazówką biznesową do rozważenia jest to, czy będziesz w stanie prowadzić remarketing dla klientów w nadchodzących latach. Na przykład, jeśli sprzedajesz odzież ciążową, kobiety są w ciąży tylko przez dziewięć miesięcy. Po porodzie prawdopodobnie nie będzie już robić zakupów w tym sklepie. Więc jeśli chodzi o decydowanie o niszy, wybierz niszę, która jest popularna przez cały rok (Trendy Google mogą pokazać, jak stabilna jest nisza). Będziesz także chciał wybrać popularną niszę, taką jak co najmniej setki tysięcy wyszukiwań miesięcznych, takich jak moda, uroda, fitness lub wystrój domu. I wreszcie nisza, która nie jest krótkoterminowa, więc unikaj macierzyństwa, ślubów lub jakiejkolwiek niszowej działalności, z którą nie będziesz w stanie zbudować długoterminowej listy e-mailowej. Zamiast tego wypróbuj niecodzienne pomysły biznesowe !

  1. Rozwiąż palący problem

Ważną wskazówką biznesową dla nowych przedsiębiorców jest stworzenie firmy, która rozwiąże problem. Gdyby zapytać większość upadłych właścicieli firm, jaki problem rozwiązali, albo nie potrafili odpowiedzieć, albo rozwiązany problem nie był wystarczająco pilny. Problem, który rozwiązujesz, nie musi być tak skomplikowany, jak wyleczenie choroby. To może być proste, na przykład pomagamy ludziom przezwyciężyć nudę, zapewniając zabawne doświadczenie. Ale ostatecznie musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć w swojej firmie. Wiedząc, jaki palący problem rozwiązujesz, możesz wykorzystać to w swoim marketingu, aby pomóc ludziom zrozumieć, w jaki sposób możesz im pomóc najlepiej. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty zapobiegające chrapaniu, chcesz, aby Twoja reklama pokazywała frustrację, jaką osoba chrapiąca może odczuwać podczas snu.

  • Szukasz ciekawych porad, wiedzy biznesowej – zobacz blog firmy24h.pl/

  1. Obsesja na punkcie potrzeb klienta

Jednym z największych źródeł konfliktów w biznesie są niezaspokojone potrzeby. Jeśli klient nie otrzyma usługi lub produktu, którego oczekiwał, jego potrzeby nie zostaną zaspokojone i poczuje się sfrustrowany. Najważniejszą wskazówką biznesową, jeśli chodzi o zarządzanie relacjami z klientem, jest zawsze empatia z klientem. Kiedy rozpoznasz ich frustrację jako ból z powodu niezaspokojenia ich potrzeb, łatwiej jest nie brać do siebie obelg, które ci rzucają. Zamiast tego możesz skoncentrować się na słuchaniu tego, co mówią, odzwierciedlając intencje kryjące się za ich słowami. W końcu pracujesz nad osiągnięciem rozwiązania, które spełnia ich potrzeby i sprawia, że ​​klient czuje się słyszany. Robiąc to zamiast po prostu zwracać pieniądze, otwierasz drzwi do budowania długotrwałych relacji z nimi, nawet jeśli byli zdenerwowani pierwszym doświadczeniem z Twoją marką.

  1. Skup się na zysku zamiast na przychodach

Większość przedsiębiorców ma obsesję na punkcie przychodów. „Zarobiłem milion w osiem miesięcy”, twierdzą. I nie możesz się powstrzymać od pytania: „Naprawdę tak myślisz?” Ponieważ kopiąc głębiej, często okazuje się, że zysk jest o wiele ważniejszy niż przychód. Jasne, że miałeś przychodu milion, ale jeśli Twój zysk po ośmiu miesiącach wynosi tylko 10 000, czy naprawdę warto było to zrobić? I czy to jest w ogóle zrównoważone? Prawdopodobnie nie. Przejdź od myślenia o przychodach do myślenia o zysku. Im większy masz zysk, tym więcej pieniędzy możesz zainwestować w swój biznes, pracowników i własny sukces. Jako przedsiębiorca zarabiasz na końcu. Twoje koszty uruchomienia muszą zostać opłacone w pierwszej kolejności. Więc będziesz chciał się upewnić, że zarabiasz więcej niż potrzebujesz pieniędzy na koszty, aby zafundować sobie zysk.

  1. Zacznij od specjalizacji i rozwijaj

Amazon nie zaczynał jako sklep ze wszystkim. Zaczęło się od prostej księgarni. Powoli rozszerzyli działalność na zabawki i inne produkty, w miarę upływu czasu rozwijając swoją działalność. W ten sposób budujesz ogólny biznes. Jedną z najważniejszych wskazówek biznesowych jest zawsze zaczynać od wąskiego zakresu i rozszerzać na odpowiednie branże w miarę skalowania. Koncentrując się na wąskim zakresie, możesz zbudować lojalną publiczność, która wie, czego się od Ciebie spodziewać. Zapewnia również dobrze zdefiniowaną grupę odbiorców, co ułatwia marketing. Na przykład możesz założyć sklep z modą damską. Na początku może sprzedajesz odzież. Ale w końcu możesz poszerzyć się o buty, biżuterię, akcesoria modowe lub urodę. Możesz też pójść w innym kierunku i rozszerzyć się na modę męską i dziecięcą. Oba rodzaje sklepów internetowych mają sens i mają naturalne dopełnienia wertykalne. Dodatkowo możesz przetestować pomysły na sklep z jednym produktem przed otwarciem większej witryny. Ale najpierw powinieneś starać się mieć dużą publiczność i lojalnych kupujących. Musisz wiedzieć, że będzie popyt na branże, na które w końcu się rozwiniesz.

  1. Skup się na morale pracowników

Najlepszy szef, jakiego kiedykolwiek miałem, powiedział mi, że sekret budowania produktywnego zespołu polega na uszczęśliwianiu pracowników. I to była prawda. Cały czas coś świętowaliśmy. Ostatniego dnia dosłownie płakałam, bo nie chciałam wyjeżdżać. Odszedłem tylko dlatego, że wiedziałem, że muszę zrezygnować z pracy w niepełnym wymiarze godzin i zdobyć większe doświadczenie marketingowe. Pracowałem na tym stanowisku osiem lat temu i do dziś utrzymuję kontakt ze wszystkimi współpracownikami. Oto długotrwały wpływ ma morale pracowników. Niestety często jest to jedyna rzecz, na której przedsiębiorcy nie skupiają się. Większość przedsiębiorców po raz pierwszy próbuje zachowywać się jak szef. I dosłownie żaden pracownik nie chce jednego z nich. Twoi pracownicy chcą czuć się doceniani, słyszani i wiedzieć, że są na dobrej drodze. Jeśli ciągle krytykujesz ludzi za to, że nie robią tego po Twojemu, często zauważysz, że wydajność zespołu spadnie. Najważniejszą wskazówką biznesową, jeśli chodzi o zarządzanie pracownikami, jest uszczęśliwianie ich. Ponieważ jeśli to zrobisz, chętniej pomogą Ci osiągnąć cele Twojej firmy.

Czytaj – Porady, rady, wskazówki – definicja

  1. Rozpocznij działalność, która pasuje do Twojej osobowości

Według seryjnego przedsiębiorcy Naval Ravikant, uważa on, że dopasowanie produktu do rynku powinno być w rzeczywistości dopasowaniem do założyciela/produktu/rynku. Zasadniczo oznacza to, że nikt inny nie mógłby prowadzić tego biznesu lepiej niż Ty. Najlepiej byłoby założyć firmę, która dokładnie odpowiada Twoim umiejętnościom, doświadczeniom i osobowości. To wykracza poza robienie swojej pasji i robienie tego, do czego jesteś przeznaczony. Jak możesz wnieść znaczący wkład w świat poprzez swoją firmę? Robiąc coś, co tylko Ty możesz zrobić, możesz stworzyć dziedzictwo, które trwa, wywierając wpływ na świat. Podsumowując tę wskazówkę biznesową: zacznij biznes tylko Ty możesz zacząć to.

  1. Zawsze bądź świadomy ruchów konkurencji

Biznes może być bezwzględny. Twoi konkurenci zawsze będą próbowali cię powalić, aby mogli pozostać na szczycie. Chociaż nie chcesz mieć obsesji na punkcie swoich konkurentów, zawsze chcesz być świadomy tego, co robią, abyś mógł wyprzedzić grę. Jakie produkty i usługi oferują? Jak promują swoją markę? Jak wyceniają swoje produkty i usługi? Jak traktują swoich klientów? Musisz poznać każdy najmniejszy szczegół na wczesnych etapach, aby wiedzieć, jak rywalizować. Jeśli okaże się, że oferują świetny produkt, ale mają straszną obsługę klienta, możesz położyć większy nacisk na relacje z klientami. Celem jest poznanie ich nadrzędnych słabości i sprawienie, że są one Twoją siłą, a jednocześnie posiadasz świetną kolekcję usług i produktów dla swoich klientów. Ale pamiętaj, nie przejmuj się zbytnio codziennymi sprawami konkurencji. Twoja obsesja powinna skupiać się na klientach i pracownikach. Spraw, by te dwie grupy były szczęśliwe, a będziesz złoty.

  1. Po prostu to zrób (nawet jeśli nie jest idealne)

Ostatnia wskazówka biznesowa dla nowych przedsiębiorców pochodzi od Nike, po prostu zrób to. I nie chodzi mi tylko o rozpoczęcie. To znaczy wyjdź z głowy, przestań myśleć, przestań kwestionować, czy wykonujesz właściwą rozmowę i po prostu to zrób. Nowi przedsiębiorcy mogą czasami być na dobrej drodze ze swoim biznesem tylko po to, aby ich myśli zaciemniały im umysł. Ale to tylko opóźnia Twój sukces. Czy popełnisz błędy? Obstawiasz. Czy będą wyzwania? Tak, i będziesz musiał skakać wysoko, aby je pokonać. Ale czy nie na to się zapisałeś? Przedsiębiorczość polega na wchodzeniu na całość. To podejmowanie dużego ryzyka, aby móc żyć tak, jak chcesz. Celem nie jest zdobycie nagrody perfekcji. Celem jest zbudowanie biznesu, który pomoże ludziom rozwiązać problem. A im szybciej to zrobisz, tym szybciej poprawisz ludzkie życie. Taki wpływ może mieć Twoja firma na czyjeś życie. Więc im szybciej to uruchomisz, tym szybciej odniesiesz sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *