ArtykułyInformacjePorady

Specjalista od pozycjonowania stron internetowych

Specjalista ds. SEO to coraz częściej pojawiające się stanowisko w ofertach pracy, a to za sprawą stale rozwijającego się marketingu internetowego. Branża SEO cieszy się ogromnym uznaniem, a z roku na rok coraz więcej osób prowadzących  biznes powierza swoją stronę specjalistom, decydując się właśnie na jej pozycjonowanie. Jeszcze dobre kilka lat temu nie każda firma decydowała się na taki krok, a współcześnie można powiedzieć, że jest to jeden z najpotrzebniejszych filarów marketingu, w który zdecydowanie warto zainwestować. Pozycjonowanie bowiem koncentruje się na działaniach poprawiających widoczność strony w wynikach wyszukiwarki, które odpowiednio i systematycznie prowadzone mogą przynieść długotrwałe korzyści dla firmy. Nic, więc dziwnego, że zawód Specjalisty ds. pozycjonowania jest jednym z najczęściej pożądanych wśród pracodawców.

Na czym polega praca pozycjonera?

Zarówno Agencja SEO Katowice jak i ta z Gdańska  – odpowiedzialna za pozycjonowanie strony zajmuje się prowadzeniem działań, dzięki, którym strona może wybić się na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki. Jest to jednak nie lada wyzwanie za sprawą ciągłych modyfikacji wprowadzanych w algorytmach wyszukiwarki. Osoba pracująca na tym stanowisku musi, więc być bardzo cierpliwa, a także szczegółowa, gdyż analiza strony, by móc wdrożyć jak najodpowiedniejsze zmiany wymaga dokładności. Do codziennych obowiązków pozycjonera należą m.in. wykonywanie audytów SEO, optymalizacja kodu strony, tak, by dostosować go do algorytmów wyszukiwarki, budowanie naturalnego profilu linkowania dla strony, pozyskując odnośniki z innych zewnętrznych stron. Z pewnością jest to praca, która nie jest schematyczna i rozmaite branże oraz tematyki stron powodują, iż nie można się w tej pracy nudzić.

Co powinien umieć Specjalista SEO?

Idealny kandydat na Specjalistę ds. pozycjonowania powinien mieć pewną wiedzę, jak i również kompetencje miękkie. Jako że nierzadko w pracy pozycjoner musi wprowadzać zmiany i modyfikacje w kodzie strony, kandydat powinien znać języki znaczników za pomocą, których zbudowana jest strona, czyli HTML, a także Kaskadowe arkusze stylów, czyli tzw. CSS. Cenna jest również na pewno podstawowa znajomość języka programowania, jakim jest PHP, który jest najczęściej wykorzystywany przez strony internetowe. Wśród kompetencji miękkich zaś na pewno powinna znaleźć się umiejętność współpracy z innymi osobami, ponieważ pozycjoner po pierwsze musi współpracować z klientem, a po drugie sprawnie porozumiewać się ze współpracownikami z innych działów, przykładowo z osobami z Biura Obsługi Klienta, programistami, czy grafikami. Musi być też osobą dla której porządek i organizacja jest w pracy priorytetem.

Praca na tym stanowisku jest niezwykle ciekawa i urozmaicona, dlatego, warto rozważyć rozwój w tym właśnie kierunku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *