Chyba każde przedsiębiorstwo staje w pewnej chwili przed koniecznością kompleksowej informatyzacji. Gotowe, czy komercyjne rozwiązania przestają już wystarczać, a brak sprawnego systemu wspomagającego pracę firmy staje się barierą rozwojową. Przed wyborem odpowiedniej platformy informatycznej dużo wcześniej stają firmy handlowe, w szczególności te działające w Internecie. Dla nich wybór odpowiedniej platformy e-commerce może być czynnikiem decydującym o rynkowym sukcesie.
Wspólna baza
Samo słowo „platforma” kojarzy się z bazą, opoką, fundamentem, czymś, na czym opiera się konstrukcja. Nie inaczej jest w przypadku oprogramowania, na przykład programów dla firm, w tym również systemów e-commerce. Platformy e-commerce są w istocie bazą, dzięki której całe przedsiębiorstwo może sprawnie działać. Sprawnie, czyli efektywnie ekonomicznie. To dlatego wybór sprawnej platformy e-commerce może być kluczowy z punktu widzenia rozwoju firmy.
Platformy e-commerce: minimalizacja kosztów
Bez względu na to, czy przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż dla konsumentów (czyli b2c), czy tylko dla innych podmiotów gospodarczych (b2b), platforma e-commerce dopasowana do struktury, potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa pozwala na realną (czyli mierzalną) redukcję kosztów. W jaki sposób? Po pierwsze, ze względu na automatyzację wielu procesów, redukuje zapotrzebowanie na pracowników. Po drugie, platformy e-commerce wymagają pewnego sformalizowania procedur i uporządkowania obiegu dokumentów wewnątrz firmy, co wymaga wcześniejszego przeglądu funkcjonowania przedsiębiorstwa, w trakcie którego z reguły lokalizuje się różnego rodzaju „wąskie gardła”. Świadomość istnienia takich słabych punktów jest pierwszym krokiem do ich usunięcia i optymalizacji kosztowej w firmie.
Sprawniejsza obsługa klientów
Platformy e-commerce przenoszą obsługę klientów na nowy, wyższy poziom. Klienci uzyskują niespotykany w innych kanałach sprzedaży kontakt ze sprzedawcą, dostawcą, dystrybutorem, zyskują możliwość błyskawicznego przeglądania bieżącej oferty, samodzielnego kompletowania zamówień czy dostępu do historii kontaktów z kontrahentem, wraz z ewentualnymi ustaleniami dotyczącymi np. warunków dostaw, rabatów czy sposobów płatności. Nie bez znaczenia jest, że platformy e-commerce pozwalają na ciągłą obsługę procesu sprzedaży, współpracujące podmioty nie muszą więc być “kompatybilne” pod względem czasu pracy.
To właśnie dzięki zautomatyzowaniu większości procesów, platformy e-commerce umożliwiają sprawniejszą obsługę klientów, zarówno detalicznych, jak i innych podmiotów gospodarczych.
Takie elementy jak optymalizacja, pozycjonowanie, audyt stron www – https://dolp.pl/ – odgrywają istotny element w promocji w internecie.